انجام پایان نامه

انجام پایان نامه

انجام پایان نامه

انجام پایان نامه

تور بالی

جزیره بالی

تور بالی : بالی از جزایر کشور اندونزی است و از مراکز مهم گردشگری به شمار میرود. بسیاری معتقدند بالی جزیره خدایان اندونزی است. جزیره کوچکی در بزرگترین مجمع الجزیره جهان و بزرگترین کشور مسلمان دنیا ، اندونزی .

جزیره بالی  یکی از مهمترین جاذبه های اندونزی محسوب می شود . این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و به دلیل این موقعیت جذاب جغرافیایی از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار است.

مانند دیگر جزایر کشور اندونزی ، جزیره بالی هم دنیای خودش را دارد.و به واسطه این ویژگی ها از مقاصد محبوب گردشگری جهان به شمار میرود. با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی بالی را به شما معرفی نماییم .

موقعیت جغرافیایی بالی را در نقشه زیر می توانید مشاهده نمایید .

بالی از محبوب ترین جزایر اندونزی در میان گردشگران است . بالی به قدری مشهور است که گاهی اوقات افراد فکر می کنند بالی پایتخت جایی است .  این جزیره یک فرهنگ باستانی غنی دارد و مردم آن بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند.

جمعیت بالی بیش از 3 میلیون نفر است که اکثر مردم آن اندونزیایی هستند .در سالهای اخیر و با پیشرفت صنعت توریست بسیاری از مردم استرالیا و اروپا به این جزیره زیبا مهاجرت کرده اند و در آن زندگی میکنند.

جزیره بالی چه ویژگی هایی دارد ؟

مساحت جزیره بالی حدود 5620 کیلومترمربع است . بالی جزایر آتش فشانی فعال دارد و به این دلیل خاک آن برای کشاورزی بسیار مناسب و حاصلخیز است.مهمترین آتش فشان این منطقه در کوه گودان قراردارد که “مادر کوهها” نامیده میشود.این آتش فشان فعال است و ارتفاع آن بیش از 3000 متر است.

جزیره بالی پستی و بلندی زیادی دارد که پست ترین آنها (KOTA) و بلندترین آن (UBUD) است. چه در شمال و چه جنوب جزیره بالی مناطق حاصلخیز زیادی دارد که برای کشت برنج بسیار مطلوب است.بالی به مزارع برنج پلکانی خود معروف است و جهانگردان زیادی را جذب میکند.

جزیره بالی ویژگی هایی دارد که این منطقه را از سایر نقاط جهان متمایز کرده است.بالی از زیباترین و مشهورترین جزایر اندونزی است که بین جاوه و لومبوک در شرق این منطقه قرار دارد .

فاصله بالی تا جاکارتا با هواپیما 2 ساعت است و از تهران با احتساب توقف در دوحه و کوالالامپور و سنگاپور حدود 15 ساعت است.

جاذبه های بالی

ساختمان معابد و کاخ های عجیب و غریب در کنار جلوه های طبیعی این جزیره را بسیار دیدنی کرده است.

برای صرف غذا در بالی انتخاب های زیادی وجود دارد و تنوع غذایی زیادی برای مسافران فراهم شده .

شبهای روشن و زنده بالی و مناظر غروب در این جزیره تماشاچیان زیادی را به خود جذب میکند.

آتشفشان ها و جنگل ها از دیدنی های جذاب این جزیره هستند.اکثر این کوههای آتش فشانی از ساحل دور نیستند.

استراحتگاههای ساحلی شگفت انگیز و لوکس در هریک ار مناطق بالی وجود دارند.این اقامتگاهها از جمله  کوتا، سمیینیک و جیمباران هستند که اغلب در کنار ساحل واقع شده اند.

بسیاری از نقاط گردشگری بالی در کنار ساحل شرقی و دریاچه های آرام آن قرار دارند.از جمله بهترنی این سواحل سانور،ناسا دوو و ساحل دور افتاده کاندیدوزا هستند.

جزیره بالی اما بیش از همه بابت سنت ها و رسوم این جزیره و برگزاری جشن ها و فستیوال های گوناگون مشهور است.

اگر به سواحل شمالی بالی سفرکنید نقاطی را برای شنا کردن وغواصی میابید که بسیارآرام و دنج است.

خانه های این جزیره بسیار رنگارنگ و بی نظیر است.مرکز جزیره نیز جذابیت های خاص خودش را دارد.

گزدش و کاوش در منطقه باستانی بالی ، دره ها و رودخانه ها بسیار لذت بخش و هیجان انگیز هستند.

علاوه بر اینکه این جزیره دارای سواحل بسیار زیبا برای تفریحات آبی است ، با این حال یک پارک آبی با تمام امکانات در این جزیره برای توریست ها مهیا می باشد.

تور کیش

راه های مختلف برای مسافرت به کیش

مسیر هوایی به مقصد کیش که نهایتا 1 ساعت زمان لازم دارد.

مسیر ریلی که از تهران و بندر عباس می باشد و حدود 20 ساعت زمان لازم دارد.

مسیر جاده ای تهران و قم و مهریز و سیرجان و بندرلنگه و نایین که 1509 کیلومتر راه است.

آب و هوای کیش

میانگین دما در جزیره ی کیش 26 درجه ی سانتی گراد است.همانطور که می دانید آب و هوای کیش به صورت کلی گرم به همراه رطوبت می باشد.بارندگی در این شهر به ندرت و فقط در فصل زمستان اتفاق می افتد.

سفر به کیش

در طول سال بیشتر از یک ملیون نفر جزیره ی کیش را برای مسافرت های تفریحی و گشت و گذار در کیش انتخاب می کنند.یکی از علاقمندی های بزرگ گردشگران به این جزیره وجود بازارهای بزرگ دارای اجناس خارجی و با کیفیت و با قیمت های بسیار منساب برای خرید می باشد.در حال حاضر حدود 10 بازار بسیار معروف در این جزیره وجود دارد که گردشگران بای خرید این بازارها را انتخاب می کنند.

  1. بازار ونوس
  2. بازار پانیذ
  3. بازار پارس خلیج
  4. بازار صفین
  5. بازار مریم
  6. بازار مرجان
  7. بازار زیتون
  8. مرکز تجاری کیش
  9. بازار پردیس
  10. بازار مروارید

کرایه اتوموبیل در کیش

یکی از فعالیت هایی که در جزیره ی کیش از رونق خوبی برخوردار می باشد کرایه ی اتوموبیل می باشد.شما می توانید پس از مسافرت به این جزیره و مستقر شدن اتوموبیلی کرایه کنید و تا پایان مدت اقامت خود برای رفت و آمد از آن استفاده کنید.

ضمن استفاده از این خودروها حتما قوانین رانندگی را رعایت کنید در غیر این صورت متهمل جریمه های سنگیننقدی می شوید.

برای کرایه ی اتوموبیل حتما کارت ملی و شناسنامه و اصل گواهینامه را به همره داشته باشید.قرار دادی میان شما و شرکت ارائه دهنده ی اتوموبیل تنظیم می شود و شما یک چک یا صفده به عنوان وجه ضمانت به آن شرکت تحویل می دهید.

بهترین رستوران های کیش

رستوران کوه نور کیش       آدرس:میدان امیر کبیر رو به روی دانشگاه کیش

این رستوران دارای منویی شامل غذاهای اروپایی می باشد که دکوراسیون داخلی آن بسیار متفاوت و شیک و حالت صخره ای است.

رستوران توتی فروتی کیش     آدرس:انتهای بلوار دریا

غذاخوری در کنار دریا را می توانید با مراجعه به این رستوران تجربه کنید.

این رستوران ارائه دهنده ی انواع غذاهای فست فودی و دریای و سنتی می باشد.

رستوران میر مهنا کیش        آدرس:نوارساحلی-جنب هتل رز

یکی دیگر از رستوران های ساحلی کیش است که ممترین ویژگی آن اجرای موسیقی زنده در محوطه ی رستوران می باشد که ساعات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رستوران فودلند کیش          آدرس:ضلع غربی بازار مرجان

یکی از بزرگترین و مجهز ترین فست فودهای موجود در کشور می باشد که دارای ویژگی کیوسک اتوماتیک برای سفارش غذا می باشد و داخل رستوران کافی شاپ هم دارند.

چند نکته ی جالب در مورد کیش

روستای حریره کیش

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در جزیره ی کیش روستایی وجود دارد به نام روستای حریره که چندین سال است که در این روستا کسی زندگی نمی کند.

بومیان این جزیره می گویند که نام این روستا از نام بانویی گذاشته شده است که زمانی ملکه ی این روستا بوده است.می توان گفت که تقریبا تمامی خانه ها و کاخ های موجود در این روستا از بین رفته است و فقط کاخ ملکه ترمیم شده است که جنبه ی تاریخی دارد.

یکی دیگر از نکات حیرت انگیز در مورد این روستا این مسئله است که افرادی که در نزدیکی این روستا زندگی می کنند می گویند که شب ها صداهایی مانند آوازهای عجیب از این روستا شنیده می شود و به همین علت است که در شب کسی نمی تواند در این روستا بماند.

کشتی یونانی کیش

مرداد ماه سال 1345 دقیقا زمانی بود که کشتی یونانی در جزیره ی کیش و در روستای باغو به گل نشست.

کشتی یونانی در سال 1322 توسط شرکتی به نام گلاسکو ساخته شده است.

عهد و پیمان میان جزیره ی کیش و دبی

یکی دیگر از نکات جالب در مورد جزیره ی کیش این مورد است که این دو با یکدیگر پیمان خواهر خواندگی خوانده اند.

تور آذربایجان

پایتخت جمهوری آذربایجان چه شهری است ؟

شهر باکو به عنوان بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر قفقاز به عنوان پایتخت جمهوری آذربایجان لقب دارد. باکو برای زندگی بسیار مناسب می باشد به همین دلیل افراد زیادی خواهان گرفتن اقامت آذربایجان می باشند . در صورتی که قصد مهاجرت به آذربایجان را دارید بهتر است مقاله “شرایط رفتن به باکو و اخذ پناهندگی ” را مطالعه نمایید .

نقشه شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان

این شهر جمعیتی در حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر به عنوان پاریس شرق مطرح می باشد ، این شهر بسیار شهر تمیزی می باشد.

از ویژگیهای مهم این شهر قرار گیری در کرانه دریای خزر می باشد ولی رطوبت بسیار کمی دارد

این شهر با بادهای خنک احاطه شده است و بسیار آب وهوای لذت بخشی دارد.

تور آذربایجان
هرساله تعداد گردشگران زیادی از سرتاسر جهان بخصوص از ایران به این جمهوری و این کشور زیبا و به این شهر زیبا سفر می کنند. گفتنی است که تعداد مهاجرت به آذربایجان هرساله افزایش می یابد .

جاذبه های گردشگری باکو

همانطور که پیش از این ذکر شد مرکز اصلی توریست و گردشگری آذربایجان شهر باکو می باشد . بهتر است قبل از سفر به باکو اطلاعاتی که باید در مورد باکو داشته باشید را از سایت هایی همچون فیکس تراولز مطالعه نمایید .

  • تفریحات باکو

تفریحات باکو به دلیل توریستی بودن این شهر بسیار زیاد است. کافه ها ،رستوران ها، پارک ها و دیگر امکانات تفریحی آماده پذیرایی و خدمات رسانی به تمامی مهمانان و توریست ها می باشند .

البته استفاده از این امکانات نیازمند صرف هزینه هایی می باشد که در مورد آنها در مقاله هزینه های سفر به باکو صحبت شده است . برخی از این تفریحات را در زیر نام می بریم.

  • کافه های باکو
  • شهربازی (Luna Park)
  • متروپارک
  • باغ وحش باکو
  • قوباستان باکو
  • مرکز تفریحی قبالند

مکان های دیدنی باکو

قصر شیروان شاه

در ادامه مکان های دیدنی باکو که باید از آنها دیدن نمایید را نام میبریم . البته زیبایی های باکو به همین خلاصه نمی شود .

  • شهر قدیم باکو
  • قصر شیروان شاه
  • میدان فانتین
  • موزه فرهنگی حیدرعلی اف
  • برج دختر 
  • پل مفاخر

باکو بهتر است یا تفلیس؟

این سوالیست که برای خیلی از افراد مطرح می شود . باید گفت این دو شهر و به طور کلی دو کشور گرجستان و آذربایجان فرهنگ های مشابهی دارند و هر کدام نیز دارای جاذبه های مختص به خود می باشند .

برای سفر به آذربایجان ، ویزای آذربایجان نیاز نیست همچنین گرجستان هم نیاز به ویزا ندارد ولی بقیه موارد لازم برای ورود به کشور آذربایجان بسیار سخت تر از گرجستان است .

باکو و تفلیس

باکو و تفلیس

معرفی کشور آذربایجان

کشور آذربایجان که تا حدود 200 سال پیش متعلق به ایران بود طی  قرارداد ترکمنچای و گلستان به کشور روسیه پیوست و دارای مرز آبی مشترک با کشورهای قزاقزستان و ترکمنستان در کناره دریای کاسپین است.جمهوری آذربایجان کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا در منطقه قفقاز در همسایگی کشورهای ایران ، روسیه ، گرجستان ، ارمنستان ، ترکیه قرار دارد.

این کشور از سمت غرب کلا توسط دریای خزر احاطه شده است و دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد.

جمهوری آذربایجان با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر و مساحتی در حدود 87 هزار کیلومتر مربع بزرگترین کشور منطقه قفقاز می باشد.

دین 95 درصد مردم آذربایجان اسلام است. مردم آذربایجان به زبان های  ترکی آذربایجانی ، روس ، تالشی، کردی و تاتی صحبت میکنند.

بعد از آنکه آذربایجان موفق به استخراج نفت شد و تولید محصولات پتروشیمی گسترش یافت توجه ها به آذربایجان بیشتر شد و اقتصاد محلی رشد چشمگیری کرد.

منطقه قفقاز دارای سرزمین های زیادی می باشد که فقط سه کشور آذربایجان و گرجستان و ارمنستان به عنوان کشور مستقل شناخته می شوند.

بقیه سرزمین های قفقاز به عنوان ایالت های خود مختار زیر نظر فدراسیون روسیه شناخته می شوند. تاریخ استقلال جمهوری آذربایجان در سال 18 اکتبر 1991 از شوروی سابق می باشد.

شهرهای مهم جمهوری آذربایجان کدامها هستند؟

آذربایجان بعد از پایتخت اش باکو دارای شهرهای مهم دیگری نیز می باشد که عبارتند از :

1- گنجه

2- نخجوان

3- سومقاییت

4- قره باغ

البته قره باغ یک شهر و منطقه اشغال زده می باشد که دارای اهالی ارمنی می باشد و تحت اشغال ارمنستان می باشد.

شهرهای اقتصادی آذربایجان کدام شهرها می باشند؟

آذربایجان از لحاظ اقتصادی در سالهای اخیر بسیار پیشرفت کرده است و در بین کشورهای درحال توسعه پیشتاز می باشد.

این کشور در سالهای اخیر تولیدات خالص فراوانی داشته است.

این تولیدات از لحاظ سود آوری بسیار نقش مهمی در اقتصاد این کشور بازی کرده است.

این تولیدات خالص داخلی عبارتند :

1- تولید فرش

2- تولید مشروبات الکلی

3- تولید فرآورده های لبنی مانند : شیر ، ماست ، سرشیر ، پنیر ، عسل ، کره طبیعی

4- فرآورده های تولید شده از میوه جات نیز نقش مهمی در تولیدات خالص ملی جمهوری آذربایجان بازی کرده است.

این تولیدات بطوری بوده که حتی به دیگر کشورها نیز صادر شده

به طوری که سیب و فندق و گلابی این کشور در دنیا نمونه و مشهور است .

فندق شهر شکی یکی از با کیفیت ترین فندق های موجود در دنیا می باشد که به کشورهای مختلف اروپایی نیز صادر می شود

اما مهمترین تولید و استخراج که بیشترین بازده سودی را در آذربایجان بازی می کند استخراج نفت و تولید فرآورده های نفتی می باشد.

نفت جمهوری آذربایجان از مرغوب ترین نفت جهان می باشد.

شهر نفته چالا ( چاله نفتی ) بزرگترین منطقه نفت خیز کشور آذربایجان می باشد.

این شهر در فاصله 80 کیلومتری باکو پایتخت جمهوری آذربایجان می باشد.

فرآورده ها و تولیدات نفتی این کشور عبارتند از :

1- تولید پوشاک و البسه های زمستانی در شهر سومقاییت و آبشرون

2- تولیدات وسایل پلاستیکی تشکیل شده از نفت.

فروش نفت آذربایجان در بازارهای جهانی بسیار زیاد شده است .

به علت مرغوب بودن و سنگین بودن نفت آذربایجان بسیار باارزش می باشد.

بیشترین کارخانه های موجود در آذربایجان در شهر صنعتی سومقاییت می باشد.

این شهر در شمال شهر باکو قرار دارد.

از مهمترین شرکتهای نفتی آذربایجان که در جهان هم بسیار مشهور می باشد شرکت نفتی سوکار ( socar ) می باشد.

آذربایجان به علت توسعه اقتصادی که در سالهای اخیر داشته است به عنوان کشور نمونه و الگو در زمینه اقتصادی انتخاب شده است.

به طوری که به باکو لقب پاریس شرق داده اند.

شهرهای گردشگری آذربایجان کدام شهرها می باشند؟

بعد از معرفی شهرهای اقتصادی جمهوری آذربایجان حالا در ادامه به معرفی شهرهای توریستی این کشور می پردازیم

1- قبله

اولین شهری که به معرفی آن خواهیم پرداخت شهر قبله ( Qabala ) می باشد.

نقشه شهرستان قبله در جمهوری آذربایجان

این شهر در شمال کشور آذربایجان در نزدیکی مرزهای آذربایجان با روسیه قرار دارد.

این شهر بسیار زیبا می باشد و یکی از مناطق بکر در آذربایجان می باشد.

تور آذربایجان

شهر قبله دارای مناطق بکر و زیبا با مناظر سر سبز جنگلی با آب و هوای بسیار زیبا می باشد.

این شهر دارای فستیوال های بزرگ موسیقی می باشد و سالانه میزبان فستیوال های موسیقی می باشد.

شهر قبله کوهها و مناطق جنگلی فراوانی را دارا می باشد که بسیار دیدنی و خوش آب وهوا می باشد.

تور آذربایجان

این شهر دارای هتلها و منازل در دل کوهها و جنگلها می باشد که برای رفاه حال مسافران دارای امکانات ویژه ای می باشد.

این شهر همچنین شهر استراتژیک در آذربایجان می باشد که از لحاظ اهمیت دارای اهمیت ویژه ای را دارا می باشد.

توصیه ما این است که از این شهر زیبا حتما بازدید کنید.

2- گنجه

دومین شهر از بین شهرهای گردشگری جمهوری آذربایجان شهر گنجه می باشد.

نقشه شهر گنجه جمهوری آذربایجان

این شهر محل تولد و محل دفن شاعر بزرگ نظامی گنجوی می باشد.

شهر گنجه بیانگر تاریخ بسیار پر فراز و نشیب آذربایجان و ایران می باشد.

بطوری که جنگهای زیادی بین قوای نظامی ایران و روسیه در زمان صفویان در این شهر رخ داده است.

معنی گنجه در زبان ترکی یعنی جایی عریض و بزرگ می باشد .

این شهر در زمان شوروی سابق نام کیروف آباد را بر روی سردر ورودی خود داشت که بعد از استقلال جمهوری آذربایجان به گنجه تغییر نام داد.

تور آذربایجان

این شهر از مهمترین شهرهای کشور آذربایجان می باشد که دارای 1 میلیون نفر جمعیت دارد.

محصولات صادراتی این شهر عبارتند از :

1- فرش

دوران طلایی هنر قالی بافی شرقی آذربایجان در دوره ساسانیان رشد قابل توجهی داشته است. در آن زمان قالی ها از ابریشم های نقره ای و طلایی بافته می شد.

2- سیب

3- فندق

4- صنایع دستی

شهر گنجه بسیار شهر زیبا و دلنشین است که دارای مناظر جنگلی فراوانی است.

این شهر روستاهای زیادی دارد که کلا با پوشش جنگلی احاطه شده اند.

تور آذربایجان

نمایی از میدان بزرگ در مرکز این شهر را مشاهده می کنید .

آرامگاه شاعر بزرگ نظامی گنجوی نیز در این شهر قرار دارد.

تور آذربایجان

سالانه گردشگران زیادی از آرامگاه این شاعر پرآوازه بازدید می کنند.

از دیگر مناطق زیبای گردشگری شهر گنجه که بازدید کنندگان زیادی دارد دریاچه زیبای گوی گول در این شهر است.

این دریاچه در وسط جنگلهای انبوه زیبایی و جلوه خاصی به این منطقه داده است .

تور آذربایجان

این دریاچه دارای آب شیرین می باشد و بسیار منظره دیدنی دارد که فقط باید از نزدیک دید و لذت برد.

این دریاچه جزو مناطق نمونه گردشگری آذربایجان می باشد.

3- نخجوان

شهرستان نخجوان یک منطقه استراتژیک خارج از کشور آذربایجان به عنوان یک جمهوری خودمختار زیر نظر جمهوری آذربایجان به مرکزیت باکو می باشد.

نخجوان راه مواصلاتی و تنها مسیر ارتباطی بین آذربایجان و ترکیه می باشد.

نقشه شهرستان نخجوان

ریشه اصلی نام نخجوان به زمان نوح نبی ( ع ) برمیگردد .

ساکنان بومی این شهرستان علت نامگذاری این منطقه را به خاطر کشتی حضرت نوح می دانند .

چون این منطقه در ارتفاع قرار دارد برخی بر این باورند که کشتی حضرت نوح در این منطقه لنگر انداخته است.

بعدها این باور ثابت شد و آثار کشتی حضرت نوح در کوه آرارات در نزدیکی نخجوان کشف شد.

تور آذربایجان

نام نخجوان به مرور زمان از نوح چیخان به نخجوان تغییر یافته است.

نوح چیخان در زبان ترکی یعنی جایی که نوح در آنجا ظاهر شد می باشد.

این نام طی سالیان دراز به نخجوان تغییر نام داده است.

این شهر بسیار شهر زیبایی می باشد که به صورت خودمختار اداره می شود.

تور آذربایجان

نمایی از شهر نخجوان را در تصویر بالا مشاهده کنید .

این شهر بسیار شهر تمیز و منظمی می باشد که دارای آب هوای و هوای معتدل می باشد.

جمعیت نخجوان در حدود 120 هزار نفر می باشد.

تور آذربایجان

در تصویر بالا نیز موقعیت جغرافیایی و محل قرار گیری نخجوان را در نقشه جهانی مشاهده می کنید.

در تور آذربایجان حتما به این شهر زیبا سر بزنید .

تور نخجوان دارای یکی از ارزانترین تورها و شهر نخجوان به عنوان ارزانترین شهر برای سفرمی باشد.

این شهر دارای مناطق مختلف دیگری نیز می باشد.

که اسامی آنها به صورت زیر می باشد.

1- جلفا

2- شرور

3- اردوباد

این سه منطقه نیز از مکانهای مهم در شهرستان نخجوان می باشند.

همچنین برای رفاه حال مسافران و همت شهردار نخجوان هتلهای بسیار زیبایی با کیفیت فوق العاده ساخته شده است که دارای قیمت بسیار مناسب برای استراحت می باشد.

تور آذربایجان

نمایی از این هتلهای زیبا رو در تصویر بالا مشاهده می کنید.

نخجوان شهری بسیار خوب با ویژگیهایی همچون :

1- قیمت پایین اجناس

2- قیمت پایین خوراک و پوشاک

3- قیمت پایین هتلها

کنسرت های زیادی در نخجوان هرساله برگزار می شود که می توانید در این کنسرت ها نیز شرکت کنید.

4- قوبا

شهرستان قوبا شهری بسیار زیبا و کوچک در شمال آذربایجان در نزدیکی مرز روسیه قرار دارد.

نقشه شهر قوبا

این شهر به علت قرارگیری در منطقه استراتژیک مهمترین نقش را برای ایران در زمان جنگ با شوروی سابق داشته است.

از این شهر برای حمل ادوات جنگی به دربند مقر نیروهای ایرانی استفاده می شده

تور آذربایجان

این شهر دارای زیباییهای فراوانی است که این شهر را به یک منطقه بسیار باارزش از لحاظ توریستی تبدیل کرده است.

قوبا دارای جمعیت 35 هزار نفری می باشد که از لزگی ها و آذربایجانیها و خینالیقی ها تشکیل شده است.

تور آذربایجان

جاذبه های تاریخی این شهر عبارتند از :

1- مسجد جمعه = تاریخ ساخت : قرن 19 میلادی

2- مسجد سکینه = از آجر سرخ بنا نهاده شده است

3- چخهور حامامی یا حمام چخهور  که به شکل آشیانه زنبور ایجاد شده است

4- منطقه گور جمعی که متعلق به 6000 هزار سال پیش می باشد که این گور متعلق به یهودیان می باشد

و بعضی از گورها نیز متعلق به مسلمانان می باشد.

محصولات دامی قوبا عبارتند از :

1- شیر 2 – ماست 3- کره طبیعی 4 – سرشیر 5- گوشت

این محصولات به ایالت های روسیه صادر نیز می شود

مرکبات اعلی و درجه 1 قوبا نیز شامل :

1- فندق 2 -گردو 3- بادام

سیب قوبا هم همچون سیب شکی بسیار معروف و خوشمزه می باشد.

قوبا دارای هتلها در کنار دریاچه های زیبا در دل این شهر می باشد که بسیار ارزان و به صرفه است

تور آذربایجان

قوبا را باید از نزدیک دید و از زیباییهایش لذت برد.

5- شیروان

شهر شیروان یا با نام قدیمی علی بایراملی یکی از شهرهای دیگر جمهوری آذربایجان می باشد که در کنار ساحل رود کورا واقع شده است.

این شهر دارای قدمت تاریخی فراوانی می باشد و اتفاقات تاریخی عظیمی در این شهر رخ داده است

نقشه شیروان آذربایجان

در روز 24 ماه آوریل سال 2008 میلادی مجلس ملی جمهوری آذربایجان با تصویب تغییر نام این شهر ، نام این شهر را از علی بایراملی به شیروان تغییر داد.

جمعیت شهر شیروان 85 هزار نفر طبق آخرین سرشماری می باشد.

ارتفاع شهر شیروان از سطح دریا 12 متر است که این شرایط این شهر را دارای آب وهوای بسیار مطلوب و مناسب کرده است

بطوری که این شهر دارای هوای بسیار خنک در تابستان و هوای معتدل در زمستان می باشد.

اطلاعات کامل در مورد شهر شیروان را در سایت مربوط به شهر شیروان ببینیند.

تور آذربایجان

شهر شیروان خاستگاه بسیاری از پادشاهان بزرگ از دولت های حاکم در این منطقه می باشد

تور آذربایجان

یکی از این دولتها دولت و حکومت صفوی می باشد که در این شهر جنگهای زیادی با قوای نظامی روسیه داشته است.

شاه اسماعیل صفوی زمان استراحت خود را بیشتر در شهرهای شیروان و گنجه می گذراند.

و فرزندان این شاه بزرگ به تمکین از رفتار پدر پرابهتشان راه او را ادامه دادند.

بطوریکه کاخ شاهان بزرگ صفوی با عنوان شیروان شاهلار سارایی یا خانه شاهان در شیروان در این شهر موجود است.

در شهر باکو و در منطقه ایچری شهر نیز کاخی با این نام موجود می باشد.تور آذربایجان

نمایی از شهر شیروان را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

یکی از معروفترین پارکها در جمهوری آذربایجان که جزو سه پارک بزرگ در کشور آذربایجان می باشد پارک حیدر علی اف در شهر شیروان می باشد.

تور آذربایجان

در تور آذربایجان حتما از شهر زیبای شیروان دیدن کنید .

به نوعی تاریخ ایران را نیز در این شهر مشاهده خواهید کرد.

6- لنکران

شهر لنکران در جنوب شرقی جمهوری آذربایجان در کناره ساحل دریای خزر قرار دارد.

نقشه لنکران جمهوری آذربایجان

این شهر یکی از شهرهای بسیار مهم جمهوری آذربایجان می باشد که بیشتر اهالی آن تالشی هستند

معنی کلمه لنکران در زبان بومی برگرفته از  ریشه ی لن ( نی ) و کران ( منطقه و آبادی ) می باشد.

این شهر بزرگترین شهر تالش نشین کشور آذربایجان و جهان می باشد که برروی رودخانه لنکران چایی ساخنه شده است.

تالش طی قرارداد عهدنامه ترکمنچای و گلستان از ایران جدا و به شوروی واگذار گردید.

جمعیت شهر لنکران 185000 نفر طبق آخرین سرشماری انجام شده برآورد شده است.

دین اکثریت اهالی لنکران اسلام می باشد.

آب و هوای لنکران در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان سرد و مرطوب می باشد.

مرطوب بودن این شهر به علت قرارگیری این شهر در سواحل دریای خزر می باشد.

تور آذربایجان

در نقشه بالا موقعیت جغرافیایی شهر نخجوان را مشاهده می کنید.

این شهر از زیباترین شهرهای جمهوری آذربایجان می باشد که دارای مزارع چای و برنج بسیار مرغوب می باشد.

بطوریکه چای لنکران نه تنها در آذربایجان بلکه در کل دنیا مشهور است.

شهر لنکران شهری بسیار زیبا در سواحل دریای خزر است که واقعا باید این شهر زیبا را از نزدیک ببینین تا به زیبایی اش پی ببرین.

تور آذربایجان

در اطراف شهر لنکران جنگلهای زیبای هیرکانی جلوه و زیبایی خاصی به این شهر زیبا داده است.

این جنگلها همانند جنگلهای هیرکانی موجود در کشورمان در شهرستان تالش می باشد و بسیار دارای مناظر و آبشارهای فوق العاده در دل خود می باشد.

تور آذربایجان

شهر لنکران دارای هتلها و مسافرخانه های فراوانی می باشد که در سفر به تور آذربایجان می توانید در این شهر براحتی هتل رزرو کنین و با حضور در این شهر زیبا می توانید از مکانهای زیبای گردشگری در این شهر لذت ببرید.

تور آذربایجان

همچنین شما عزیزان برای سفر به لنکران می توانید از اتوبوس و ماشین سواری و همچنین قطار استفاده کنید

قطار همه روزه از شهر باکو به سمت شهرهای لنکران و آستار در حال تردد است که می توانید براحتی به این شهر استفاده کنید.

بازدید از لنکران را فراموش نکنید.

7- سوومقاییت

این شهر یکی از شهرهای مهم آذربایجان از لحاظ اقتصادی می باشد چراکه بیشتر کارخانه ها و پالایشگاه ها و مراکز صنعتی و اقتصادی آذربایجان در این شهر قرار دارد.

نقشه شهر سومقاییت در جمهوری آذربایجان

واژه و معنی نام سومقاییت چیست ؟

خب در اینجا سوالی که ذهن بسیاری از شما عزیزان شاید با آن مواجه شود این است که معنی نام سومقاییت چیست ؟

سوومقاییت از دو واژه (سووم) و ( قاییت ) تشکیل شده است.

سووم نام یک شخصی بوده که بسیار خوش هیکل و پرآوازه بوده و نامش در سراسر منطقه پیچیده بوده است.

این شخص معشوقه یا عاشق پبشه ای داشته به اسم جیران که به همدیگر عشق می ورزیدند

در نزدیکی این شهر رودخانه ای موجود می باشد که این دو در آنجا باهم دیدار داشته اند.

در یکی از روزها که عشق این دو یه نافرجامی می رسد در مسیر رودخانه جیران با صدای بلند فریاد می زند که سووم قاییت یغنی سووم برگرد

قاییت در زبان ترکی به معنی برگشتن می باشد.

از آن به بعد بخاطر عشق نافرجام این دو این منطقه به اسم سومقاییت لقب گرفت.

این شهر به علت قرار گیریدر منطقه ساحلی دریای خزر و موقعیت مناسبی که دارد به عنوان قلب تپندهی اقتصادی آذربایجان مشهور می باشد

تور آذربایجان

شهر سومقاییت شهری بسیار پر رونق و از لحاظ اقتصادی از خود باکو پایتخت جمهوری آذربایجان نیز مهمتر است.

نیروگاههای برق ، کارخانجات اقتصادی ، کارخانجات صنایع ملی ، پالایشگاههای نفت و گاز ، کارخانه تولید انواع اقسام محصولات نظیر :

1- کارخانه ساخت قطعات خودرو و ماشین آلات

2- کارخانه ساخت مشروبات الکلی

3- کارخانه شنایع مادر و بسیاری از کارخانه های دیگر در این شهر قرار دارد و  به نوعی این شهر قلب اقتصادی آذربایجان می باشد.

تور آذربایجان

نمایی از کارخانه های موجود در این شهر صنعتی را مشاهده می کنید.

این شهر برای تاجران و کسانی که قصد سرمایه گذاری در این شهر را دارند بهترین مکان می باشد.

زیرا هم به شهر باکو پایتخت آذربایجان نزدیک می باشد و هم دارای بهترین هتلها و مراکز تفریحی و استراحت می باشد.

تور آذربایجان

در تصویر بالا شهر سومقاییت را که به علت اهمیت اقتصادی بسیار تمیز و زیبا می باشد مشاهده می کنید.

این شهر دارای سواحل بسیار زیبا می باشد که می توانید در مدت اقامت تان در این شهر از این سواحل زیبا دیدن کنید.

این شهر همچنین در منطقه آبشرون یا شبه جزیره آبشرون قرار دارد.

8- آستارا

شهر آستارا یکی از شهرهای معروف و مشهور در جمهوری آذربایجان می باشد که در کشور ما هم شهری با همین نام در استان گیلان قرار دارد.

نقشه شهر آستارا در جمهوری آذربایجان

خط لوله گاز از سمت ایران از طریق آستارا وارد کشور آذربایجان میشود.

قبل از استقلال جمهوری آذربایجان و قبل از جدایی آذربایجان از ایران که در قرارداد و معاهده انجام شده توسط دولت وقت ایران با دولت شوروی سابق دو شهر آستارای ایران با آستارای آذربایجان یکی بودند.

تور آذربایجان

این شهر در کنار سواحل زیبای دریای خزر قرار دارد.

آستارا از یک طرف توسط دریای خزر احاطه شده و از طرف دیگر توسط کوههای زیبا و سبز احاطه شده که این دو عامل باعث شده که این شهر به یکی از زیباترین شهرها در کشور آذربایجان تبدیل شود.

تور آذربایجان

در تصویر بالا نقشه و محل قرارگیری این شهر در کشور آذربایجان را مشاهده می کنید.

9 – لریک

لریک شهری زیبا در جمهوری آذربایجان می باشد که از لحاظ مرزی

با کشورمان ایران همسایه می باشد.

نقشه ی شهرستان لریک در جمهوری آذربایجان

شهرستان نمین در استان اردبیل به عنوان همسایه مرزی با شهرستان

لریک در جمهوری آذربایجان می باشد.

تور آذربایجان

این شهرستان یکی از زیباترین مناطق در آذربایجان می باشد که دارای جاذبه های گردشگری فوق العاده می باشد.

تور آذربایجان

جاذبه های گردشگری لریک فراوان است ، این شهر به یکی از شهرهای بسیار پرفت و آمد در امر گردشگری در جمهوری آذربایجان تبدیل شده است .

این شهر به علت آب و هوای فوق العاده ایی که دارد مشهور می باشد.

اهالی ساکن در این شهر بالای 90 سال عمر می کنند.

و این شهر از این لحاظ در دنیا اول می باشد

دلیل عمر بیشتر اهالی ساکن در لریک جمهوری آذربایجان چیست ؟

در جواب این سوال ( ؟ ) می توان دلایل زیادی را دخیل دانست که می توان به این مواد اشاره کرد :

1- آب و هوای بسیار خوب و دلپذیر

2- کیفیت غذایی مناسب ( غذاهای طبیعی و بومی )

3- کار کردن و گشت و گذار در دامنه های سر سبز

4- مناسب بودن شرایط زندگی برای اهالی ساکن این شهر
تور آذربایجان مردم لریک مردمی هستند که بیش از نود سال ، صد سال عمر می کنند و به همین علت مشهور هستند.

فرهنگ شهری در لریک بسیار بالاست و همچنین 100 درصد اهالی ساکن این شهر باسواد هستند

وزارت فرهنگ و مدنیت آذربایجان آمار دقیقی در مورد وضعیت فرهنگی آذربایجان ارائه می دهد که برای اطلاع از وضعیت مدنیت یا فرهنگ جمهوری آذربایجان می توانید اطلاع دقیق تری در این مورد داشته باشید.

10 مکان معروف و منتخب شده در جمهوری آذربایجان که توسط گردشگران در مدت حضورشان در آذربایجان انتخاب شده را برایتان معرفی می کنیم.

10 – زاقاتالا

شهرستان زاقاتالا که در زبان ترکی آذربایجانی بصورت Zagatala نوشته می شود به عنوان یکی دیگر از شهرهای مهم کشور جمهوری آذربایجان شناخته می شود.

این شهرستان به کشورهای روسیه و گرجستان مرز مشترک دارد و محصور در بخش شمال غربی جمهوری آذربایجان می باشد.

شهرستان زاقاتالا دارای دارای 110 هزار نفر جمعیت می باشد که صد در صد این آمار باسواد می باشند.

مساحت شهرستان زاقالا ( 1.348 ) یک هزار و سیصد و چهل و هست کیلومتر مربع می باشد.

نقشه شهر زاقاتالا در جمهوری آذربایجان

شهرستان زاقاتالا دارای تنوع گیاهی فراوانی می باشد که انواع و اقسام میوه جات دراین شهرستان تولید می شوند.

این میوه جات عبارتند از :

1- سیب

2- انار

3- پرتقال

4- فندق

5- گردو

بسیاری از این میوه جات به کشورهای منطقه صادر می شود

جمهوریهای خودمختار روسیه خریداران این محصولات تولیدی شهر زاقاتالا می باشند

در شهرستان زاقاتالا و جنگلهای این شهرستان حیواناتی نظیر خرس ، خوک ، گراز ، گَوَزن وجود دارد

تور ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان به گونه ای است که در هر فصل دارای زیبایی هایی می باشد که گردشگران را به خود جلب نماید . این کشور هرساله پذیرای گردشگران زیادی از تمام کشورهای همجوار از جمله (ایران) هست. سفر به ارمنستان به صورت های مختلف و در فصول مختلف انجام می شود .  در ادامه تورهای ارمنستان در برخی از فصول را بررسی می کنیم .

اگر قصد دارید تعطیلات زمستانی خود را در یک جای خاطره انگیز بگذرانید باید بگویم که در ارمنستان مناظر کوهستانی و آب و هوای مناسب برای دوستداران تعطیلات زمستانی محیا است.

یکی از محبوب ترین استراحتگاه های زمستانی ارمنستان، Tsakhkadzor است . ارمنستان بهشتی برای اسکی بازان، که از گشت و گذار در طبیعت ارمنستان سیر نمیشوید . نه تنها از شهرهای مختلف ارمنستان، بلکه از سراسر جهان نیز برای تماشا و تفریح در طبیعت زمستانی ارمنستان به این کشور می آیند .

تورهای نوروزی ارمنستان دارای طرفداران زیادی در ایران است . هرساله توریست های بسیاری از سراسر جهان به این کشور سرازیر می شوند تا از طبیعت بهاری ارمنستان لذت ببرند .

بهار ارمنستان

بهار ارمنستان

  • ارمنستان در پاییز

اگر خواستار دیدن چهره طبیعت ارمنستان در پاییز هستید پیشنهاد می کنیم تا در تورهای پاییزی ارمنستان شرکت نمایید . و از مناطقی همچون جنگل های ارمنستان ،دیلیجان، ایجوان و… بازدید نمایید .

  • ارمنستان در تابستان

زیبایی های ارمنستان در تابستان بیش از پیش خواهد شد . در تابستان آب و هوا معتدل و تا حدودی گرم و آفتابی با چند روز بارانی می باشد . این تابستان است که شما قادر به حداکثر لذت بردن از طبیعت شگفت انگیز ارمنستان خواهید بود . بازدید از طبیعت و استفاده از ساحل ارمنستان را فراموش نکنید . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تابستان این کشور به مقاله “6دلیل برای رفتن به ارمنستان در تابستان ” را به مطالعه نمایید .

تابستان ارمنستان

تابستان ارمنستان

استان های مهم ارمنستان

استان آرماویر : در زمان شوروی این شهر را با نام هوکتِمبِریان می شناختند . و قبل از آن نیز نام شهر ساردارآباد بود . این استان میان دو مورد از مهمترین کوه های ارمنستان یعتی آرارات و آراگاتس قرار دارد و بخشی از دره آرارات بشمار میرود .

استان گغارکونیک : استان گغارکونیک(Gegharkunik) به عنوان بزرگترین استان ارمنستان بوده و در بخش شرقی ارمنستان در نزدیکی آذربایجان و منطقه شاهومین  واقع شده است.

استان آرارات : این استان یکی از مقاصد گردشگری بوده و در دشت آریات واقع شده است. از موارد مهم این استان میتوان به کاخ فرهنگی، مرکز هنری به نام چارلز نشوور، تئاتر نمایشگاهی به نام آمو خرازیان و یک کتابخانه عمومی به نام اوهان چبراریان اشاره نمود .

آرارات

آرارات

استان تاووش : اگر به دنبال یک استان پر از جنگل هستید باید بگویم آن استان تاووش می باشد . منطقه معروف دیلیجان که در این استان (Tavush ) قرار دارد. این استان با آذربایجان و گرجستان هم مرز است.

استان وایوتس : یکی از استان های کوهستانی ارمنستان بوده و برخلاف استان های دیگر پوشش جنگلی چندانی ندارد . دو مورد از توریستی ترین شهر های ارمنستان یعنی جرموک و وایک در این استان قرار دارد. این استان هرساله پذیرای توریست های بیشماری می باشد .

استان کوتایک : این استان برخلاف استان های دیگر مرزی نبوده و یک استان مرکزی تلقی می شود . معبد گنری ، قلعه Bjni ، کلیسای Kecharis و صومعه قره در این استان قرار دارند .

استان سیونیک : این استان هم مرز با ایران بوده و توسط رود ارس از ایران جدا می شود .  کوه خاستوپ و آبشار شکی، چندین کلیسا و بزرگترین تله کابین ارمنستان در این استان قرار دارد .

استان لوری : یکی از بزرگترین استانهای ارمنستان بوده که  شهرهای مهم شامل استپاناوان، آلاوردی و اسپیتاک در ان قرار دارند.

استان آراگاتسوتن : این استان در دامنه کوهستانی به نام آراگاتس جای گرفته است. خود نام آراگاتسوتن در زبان ارمنی به معنی «کوهپایه آراگاتس» است.

برخی از جاذبه های ارمنستان

در ارمنستان مکان های زیبایی وجود دارد که هر گردشگری آرزوی بازدید و عکاسی از زیبایی های آن را دارد. برای مثال چند نمونه را در زیر بیان می کنیم .

  • آبشارهای ارمنستان

آبشار های ارمنستان در جهان شناخته شده هستند و هرساله گردشگران مختلف از سراسر دنیا برای بازدید از ان به ارمنستان می آیند . آبشار شکی ، آبشار تارچخان ، آبشار جرموک و کاسکا از مهمترین ابشارهای ارمنستان هستند .

  • پارک های ایروان

علاوه بر زیبایی های دیگر شهر ایروان ، نباید از پارک های ایروان غافل شد . برای مثال در ادامه تعدادی از زیباترین پارک های این شهر را نام می بریم .

  • پارک پیروزی
  • پارک عشاق
  • پارک تومانیان

پارک عشاق

پارک عشاق

  •  پارک دنیای آب

پارک دنیای اب دارای بیش از 3 هکتار مساحت بوده و در ان تمامی امکانات برای هر رده سنی وجود دارد.  این پارک در ایروان واقع شده است اطلاعات بیشتر را می توانید در مقاله پارک دنیای آب مشاهده نمایید .

دنیای آب

دنیای آب

  • رودخانه های ارمنستان

همان طور که قبلا هم گفتیم کشور ارمنستان کوهستانی بوده و به زمین سنگی معروف است . لذا رودخانه های ارمنستان زیاد بوده و مردم هم برای رودخانه ها احترام ویژه ای قائل هستند .

  • آرپا
  • دبد
  • آزات
  • آراکس
  • وروتان

علاوه بر رودخانه های ذکر شده باید شمارا به تماشای دریاچه های ارمنستان دعوت کنم . دریاچه هایی چون سوان ،پارز ، آرپی و آکنا تنها تعدادی از دریاچه های شگفت انگیز ارمنستان می باشند .

باغ وحش ارمنستان

اگر به ارمنستان رفتید حتما از باغ وحش ارمنستان دیدن فرمایید. شاید باغ وحش آن به اندازه باغ وحش های کشورهای جنوب شرق آسیا زیبا و متنوع نباشد با این وجود در این باغ وحش جانوران مختلف بومی و غیر بومی را می توان مشاهده نمود . برخی حیوانات بومی موجود در این باغ وحش در هیچ جای دنیا پیدا نمیشوند .

باغ وحش

باغ وحش

تور تفلیس

تفریحات تور تفلیس

بسیاری از توریست ها علاقمند به تفریحات موجود درتفلیس می باشند .  ایرانیان زیادی هر ساله تعطیلات عید را به تفلیس گرجستان می روند . تور های نوروزی گرجستان طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد . در ادامه به برخی از تفریحات رایج تفلیس اشاره می کنیم .

پارک آبی تفلیس

پارک آبی تفلیس دارای امکانات بسیار زیادی بوده و کمتر توریستی پیدا می شود که به این شهر برود ولی از پارک ابی آن چشم پوشی کند.

پارک آبی

پارک آبی

جشنواره های سالانه تفلیس

در شهرها و کشورهای مختلف فستیوالهای گوناگونی انجام می شود. کشور گرجستان و شهر تفلیس نیز میزبان جشنواره های گوناگونی می باشد . شرکت در چنین برنامه هایی یکی از بهترین کارها برای انجام  در تفلیس می باشد .

جاذبه ها تفلیس گرجستان

حمام های گوگردی تفلیس

حمام های گوگردی تفلیس فقط حمام عمومی ساده ای هستند که بسیاری از مردم محلی آن را دوست دارند. منحصر به فرد بودنش در ترکیب آب نیست. گرم و اشباع شده با گوگرد و سایر مواد معدنی، و از زیر زمین به صورت خود جوش فوران می کند . تفلیس دارای جریانهای بسیاری از آب سولفور است – به همین دلیل بوی تخم مرغ های فاسد را می توان تقریبا در هر نقطه ای از شهر حس کرد.

تفلیس، درست مثل بقیه گرجستان، دارای گرمایش مرکزی و سیستم آب گرم نیست. بعضی از بخاری ها با استفاده از گاز یا برق کار می کنند، در حالیکه ساکنان ثروتمند به سیستم های گرمای مستقل گاز متکی هستند. به همین علت صرف زمان زیادی در حمام  چندان دور از انتظار نیست .

کلیسای گرگتی

یکی از زیباترین مکان های دیدنی در تفلیس که آنرا بهشت تفلیس هم می گویند این کلیسای زیبا در قرن ششم ساخته شده است و قرار گرفتن آن در بالای کوه لذت دیدن دشت و کوه های اطراف را به همراه دارد .

صومعه جواری

این صومعه در شرق تفلیس واقع شده است قرار گرفتن صومعه در بین دو رودخانه باعث شده است این مکان زیبا واقعا لذت بخش و منحصر بفرد باشد .

معبد سامتاورو

ساخته شده در قرن چهارم توسط پادشاه میریان و در قرن یازدهم مورد بازسازی قرار گرفته است طبیعت زیبا و فوق العاده اطراف معبد باعث زیبایی دوچندان آن شده است .

معبد سامتاورو

 شهر بازی متاتسمیندا :

این شهر بازی با چرخ فلکی غول آسا بر روی تپه ای زیبا قرار گرفته است یک ترن هوایی بزرگ دارد

مجسمه کارتلیس دادا

مجسمه مجسمه ای بزرگ و تاریخی بر روی بر روی ثپه سولولاکی قرار دارد و به مادر گرجستان معروف است بزرگی آن به اندازه ای است که از داخل شهر نیز به راحتی دیده می شود .

پل صلح

پلی دیدنی و جالب که دو قسمت مدرن و کلاسیک تفلیس را به هم متصل می کند  پل صلح در شب دیدنی و تماشایی تر است .

تور های تفلیس آبان ماه و تور تفلیس آذر ماه و تمامی فصول سال در  سایت فیکس تراولز موجود می باشد.

تور لحظه آخری تفلیس اسفند ماه 98

تور تفلیس فروردین ماه 99

تور تفلیس  اسفند98

و تور تفلیس نوروز 99

تور های ویژه تفلیس در  سایت فیکس تراولز از تور های  آژانسهای معتبر کشور می باشد . و هر  آژانسی که اعتبار  مجوز بندب  و یا بند الف را دارد می تواند در  سایت تور  ثبت نام و اجازه فعالیت داده شود.