انجام پایان نامه

انجام پایان نامه

انجام پایان نامه

انجام پایان نامه

تور ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان به گونه ای است که در هر فصل دارای زیبایی هایی می باشد که گردشگران را به خود جلب نماید . این کشور هرساله پذیرای گردشگران زیادی از تمام کشورهای همجوار از جمله (ایران) هست. سفر به ارمنستان به صورت های مختلف و در فصول مختلف انجام می شود .  در ادامه تورهای ارمنستان در برخی از فصول را بررسی می کنیم .

اگر قصد دارید تعطیلات زمستانی خود را در یک جای خاطره انگیز بگذرانید باید بگویم که در ارمنستان مناظر کوهستانی و آب و هوای مناسب برای دوستداران تعطیلات زمستانی محیا است.

یکی از محبوب ترین استراحتگاه های زمستانی ارمنستان، Tsakhkadzor است . ارمنستان بهشتی برای اسکی بازان، که از گشت و گذار در طبیعت ارمنستان سیر نمیشوید . نه تنها از شهرهای مختلف ارمنستان، بلکه از سراسر جهان نیز برای تماشا و تفریح در طبیعت زمستانی ارمنستان به این کشور می آیند .

تورهای نوروزی ارمنستان دارای طرفداران زیادی در ایران است . هرساله توریست های بسیاری از سراسر جهان به این کشور سرازیر می شوند تا از طبیعت بهاری ارمنستان لذت ببرند .

بهار ارمنستان

بهار ارمنستان

  • ارمنستان در پاییز

اگر خواستار دیدن چهره طبیعت ارمنستان در پاییز هستید پیشنهاد می کنیم تا در تورهای پاییزی ارمنستان شرکت نمایید . و از مناطقی همچون جنگل های ارمنستان ،دیلیجان، ایجوان و… بازدید نمایید .

  • ارمنستان در تابستان

زیبایی های ارمنستان در تابستان بیش از پیش خواهد شد . در تابستان آب و هوا معتدل و تا حدودی گرم و آفتابی با چند روز بارانی می باشد . این تابستان است که شما قادر به حداکثر لذت بردن از طبیعت شگفت انگیز ارمنستان خواهید بود . بازدید از طبیعت و استفاده از ساحل ارمنستان را فراموش نکنید . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تابستان این کشور به مقاله “6دلیل برای رفتن به ارمنستان در تابستان ” را به مطالعه نمایید .

تابستان ارمنستان

تابستان ارمنستان

استان های مهم ارمنستان

استان آرماویر : در زمان شوروی این شهر را با نام هوکتِمبِریان می شناختند . و قبل از آن نیز نام شهر ساردارآباد بود . این استان میان دو مورد از مهمترین کوه های ارمنستان یعتی آرارات و آراگاتس قرار دارد و بخشی از دره آرارات بشمار میرود .

استان گغارکونیک : استان گغارکونیک(Gegharkunik) به عنوان بزرگترین استان ارمنستان بوده و در بخش شرقی ارمنستان در نزدیکی آذربایجان و منطقه شاهومین  واقع شده است.

استان آرارات : این استان یکی از مقاصد گردشگری بوده و در دشت آریات واقع شده است. از موارد مهم این استان میتوان به کاخ فرهنگی، مرکز هنری به نام چارلز نشوور، تئاتر نمایشگاهی به نام آمو خرازیان و یک کتابخانه عمومی به نام اوهان چبراریان اشاره نمود .

آرارات

آرارات

استان تاووش : اگر به دنبال یک استان پر از جنگل هستید باید بگویم آن استان تاووش می باشد . منطقه معروف دیلیجان که در این استان (Tavush ) قرار دارد. این استان با آذربایجان و گرجستان هم مرز است.

استان وایوتس : یکی از استان های کوهستانی ارمنستان بوده و برخلاف استان های دیگر پوشش جنگلی چندانی ندارد . دو مورد از توریستی ترین شهر های ارمنستان یعنی جرموک و وایک در این استان قرار دارد. این استان هرساله پذیرای توریست های بیشماری می باشد .

استان کوتایک : این استان برخلاف استان های دیگر مرزی نبوده و یک استان مرکزی تلقی می شود . معبد گنری ، قلعه Bjni ، کلیسای Kecharis و صومعه قره در این استان قرار دارند .

استان سیونیک : این استان هم مرز با ایران بوده و توسط رود ارس از ایران جدا می شود .  کوه خاستوپ و آبشار شکی، چندین کلیسا و بزرگترین تله کابین ارمنستان در این استان قرار دارد .

استان لوری : یکی از بزرگترین استانهای ارمنستان بوده که  شهرهای مهم شامل استپاناوان، آلاوردی و اسپیتاک در ان قرار دارند.

استان آراگاتسوتن : این استان در دامنه کوهستانی به نام آراگاتس جای گرفته است. خود نام آراگاتسوتن در زبان ارمنی به معنی «کوهپایه آراگاتس» است.

برخی از جاذبه های ارمنستان

در ارمنستان مکان های زیبایی وجود دارد که هر گردشگری آرزوی بازدید و عکاسی از زیبایی های آن را دارد. برای مثال چند نمونه را در زیر بیان می کنیم .

  • آبشارهای ارمنستان

آبشار های ارمنستان در جهان شناخته شده هستند و هرساله گردشگران مختلف از سراسر دنیا برای بازدید از ان به ارمنستان می آیند . آبشار شکی ، آبشار تارچخان ، آبشار جرموک و کاسکا از مهمترین ابشارهای ارمنستان هستند .

  • پارک های ایروان

علاوه بر زیبایی های دیگر شهر ایروان ، نباید از پارک های ایروان غافل شد . برای مثال در ادامه تعدادی از زیباترین پارک های این شهر را نام می بریم .

  • پارک پیروزی
  • پارک عشاق
  • پارک تومانیان

پارک عشاق

پارک عشاق

  •  پارک دنیای آب

پارک دنیای اب دارای بیش از 3 هکتار مساحت بوده و در ان تمامی امکانات برای هر رده سنی وجود دارد.  این پارک در ایروان واقع شده است اطلاعات بیشتر را می توانید در مقاله پارک دنیای آب مشاهده نمایید .

دنیای آب

دنیای آب

  • رودخانه های ارمنستان

همان طور که قبلا هم گفتیم کشور ارمنستان کوهستانی بوده و به زمین سنگی معروف است . لذا رودخانه های ارمنستان زیاد بوده و مردم هم برای رودخانه ها احترام ویژه ای قائل هستند .

  • آرپا
  • دبد
  • آزات
  • آراکس
  • وروتان

علاوه بر رودخانه های ذکر شده باید شمارا به تماشای دریاچه های ارمنستان دعوت کنم . دریاچه هایی چون سوان ،پارز ، آرپی و آکنا تنها تعدادی از دریاچه های شگفت انگیز ارمنستان می باشند .

باغ وحش ارمنستان

اگر به ارمنستان رفتید حتما از باغ وحش ارمنستان دیدن فرمایید. شاید باغ وحش آن به اندازه باغ وحش های کشورهای جنوب شرق آسیا زیبا و متنوع نباشد با این وجود در این باغ وحش جانوران مختلف بومی و غیر بومی را می توان مشاهده نمود . برخی حیوانات بومی موجود در این باغ وحش در هیچ جای دنیا پیدا نمیشوند .

باغ وحش

باغ وحش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.